torsdag 5 november 2009

Postproblem


Nån mer än jag som har drabbats av Postens nya nedskärningar? Jag syftar på tidigareläggningen av brevlådetömningar. Mina närmaste lådor töms 1700. Ett par lådor som för nån vecka sedan tömdes 1900 och 2000 töms nu också 1700. När jag ikväll jagade till Hornstull, där man förr tömde 2200 visade det sig att man där tömmer lådan 1900 och vid Centralen numera redan 2000. Botten Posten! Snart får vi åka runt med breven själva - fast då sparar vi in på frimärken förstås. Lika bra att montera ner Posten och skicka våra löner direkt till Generaldirektören utan onödiga omvägar.

Dessutom försvann tre försändelser i somras, vilket gjorde att jag fick betala en påminnelse på 500 kr och miste ett par filmer - de senare ersattes, men inte av Posten.

1 kommentar:

Victor Estby sa...

Så talar en sann brevbäreättling. :)