torsdag 12 november 2009

Ett långt samtal


Det blev en snärjig dag eftersom medarbetarsamtalet med min närmaste chef Mia tog två timmar istället för en. Men samtalsämnet var så intressant och jag är glad att jag just nu arbetar i ett sådant klimat att jag kan framföra vad jag anser. Det är ju långt ifrån självklart i dagens arbetsliv. Men cirklarna rubbades i alla fall, inte minst därför att min lärarkandidat Åsa är så exemplariskt intresserad och hjälpsam och arbetsvillig. Det samarbetet är så intensivt att jag inte hunnit vrida på huvudet och titta på väggalmanackan idag. Om jag hade gjort det hade jag sett att jag bestämt mig för fortbildning även ikväll: Stadsmuseets utställning om Stockholm i filmat tillsånd (som jag visserligen sett en gång), men som tur var ringde en medarbetare i SLF, Svensklärarföreningen, när jag satt hemma och började gå igenom dagens hemmail och undrade och en kvart senare var jag där. Tur att man inte bor på landet. En mycket givande dag och kväll. Nu måste jag göra en lista över morgondagens plikter.