söndag 8 november 2009

Fortsatt juryarbete, kompromiss


I fredags träffades juryn och det visade sig att vi skulle enas om tre texter som skulle vinna denna omgång och publiceras i Länstidningen. Vi var ense om två av de tre, men fick kompromissa om en av dem. Gissa vem som ska formulera motiveringarna till att just dessa texter valdes? Rätt gissat! Som tur var slipper jag skriva motivering till en av texterna som jag anser idiotisk i sammanhanget, men samtidigt fick jag släppa en som var riktigt bra. Ett litet delikat söndagsjobb.

När de tre publicerats tar omgång två vid och då är det fortsättning på de tre publicerade som ska skrivas av skolbarnen i Södertälje. Det är tydligen viktigt att inte alla vinnare kommer från samma skola, en synpunkt som jag inte har särskilt stor förståelse för; kanske det säger något om mig själv - att jag är mera elitist än politiskt korrekt?

Inga kommentarer: